zarzadzanie jakoscia wyklad 1, Zarządzanie UE Katowice - licencjat - materiały, zarządzanie UE Katowice - 2 rok - ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Zarządzanie jakością
Literatura:
Podstawowa
K. Lisiecka: Kreowanie Jakości. Wydawnictwo AE Katowice 2002
K. Lisiecka: Systemy zarządzania jakością. Metody analizy i oceny. AE Katowice
2010
R. Karaszewski: Zarządzanie jakością –koncepcje metody i narzędzia stosowane
przez liderów światowego biznesu. Dom Organizatora TNOiK Toruń 2005
J. Łuczak A. Matuszak-Flejszman: Metody i techniki zarządzania jakością.
Kompendium wiedzy. Quality Progress Poznań 2007
Norma PN-EN ISO 9001:2009 Systemy zarządzania jakością. Wymagania. PKN
Warszawa, 2009
Norma PN-EN ISO 9000:2006 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i
terminologia. PKN, Warszawa, 2006
Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności. Tekst pierwotny: Dz.
U. 2002 r. Nr 166 poz. 1360. Tekst jednolity: Dz. U. 2004 r. Nr 204 poz. 2087
Ustawa z dnia 15 grudnia 2006 r. o zmianie ustawy o systemie oceny zgodności (Dz.
U. z 2006 r. nr 249 poz. 1834)
Tematyczne akty ustawodawcze
Tomasz Papaj UE Katowice 24.10.2010r.
1
uzupełniająca
K. Lisiecka red. (praca zbiorowa). Sposoby utrzymania przewagi
konkurencyjnej firmy Prace naukowe AE Katowice i RW TÜV Polska
Katowice 2006
A. Hamrol W. Mantura: Zarządzanie jakością – teoria i praktyka. PWN,
Warszawa 2005
E. Skrzypek: Jakość i efektywność. Wydawnictwo UMCS Lublin 2000
„Problemy jakości” –miesięcznik (na bieżąco)
www.eipa.nl
www.efqm.pl
www.pkn.pl
www.pca.gov.pl
Tomasz Papaj UE Katowice 24.10.2010r.
2
Temat: Jakość produktów atutem
konkurencyjności na rynkach.
dr Tomasz Papaj
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Plan wykładu
Cele przedsiębiorstwa a jego
konkurencyjność na rynkach.
Produkt
Jakość produktu
Wpływ jakości produktów na wyniki
ekonomiczne przedsiębiorstw
Tomasz Papaj UE Katowice 24.10.2010r.
4
John F. Welch - prezes General Electric:
„Właściwa jakość zapewnia nam stałych
klientów jest naszą najsilniejszą bronią w walce
z zagraniczną konkurencją oraz jedyną drogą
stałego rozwoju firmy i osiągania zysku.”
Cel organizacji jest racją istnienia tej instytucji a
także podstawą jej wyodrębnienia z otoczenia.
Określa nie tylko przedmiot ale także i podmiot
działania (człowieka grupę) dla którego
właściwy jest określony system wartości.
Tomasz Papaj UE Katowice 24.10.2010r.
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]