wybrane metody i formy pracy z uczniem zdolnym, Terapia pedagogiczna
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Wybranemetody
iformypracy
zuczniemzdolnym
O
Å›
rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
1
Zespó
Å‚
Å‚
ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
Proponowaneformypracy
począwszy od klas i szkół dla
uzdolnionych, poprzez specjalne
programyiindywidualnytokpracy,
do wielopoziomowego nauczania
wtypowychzespołachklasowych
O
Å›
rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
2
Zespó
Å‚
Å‚
ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
Formypracyorganizacyjnej:
1. Wzbogacanie
Polega na przystosowaniu nauczania do
moŜliwości intelektualnych ucznia.
Zwiększamy intensywność jego pracy,
poszerzamy zakres wiedzy (wzbogacanie
pionowe), dostarczamy w trakcie nauki
większej liczby zadań o tym samym
poziomietrudności(wzbogacaniepoziome).
O
Å›
rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
3
Zespó
Å‚
Å‚
ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
2. Akceleracja(przyspieszenie).
ã
wcześniejszerozpoczynanienauki,
ã
podwójnapromocja(przeskakiwaniaklas)
ã
szybszeprzerabianiemateriału
ã
systemnauczaniabezklasowego,
ã
wcześniejsze kończenie szkoły
i przechodzenie na następny szczebel
nauczania.
TeformypracysÄ… odpowiedniedladzieci
dojrzałychemocjonalnie,
społecznieifizycznie
O
Å›
rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
4
Zespó
Å‚
Å‚
ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
3. Grupowanie
a)
wg poziomu zdolności.
Kryterium IQ oraz poziom umiejętności
szkolnych.
Zajęcia z róŜnych przedmiotów odbywają się
równocześnie.KaŜdynauczycielprowadzizajęcia
na róŜnym poziomie, a uczniowie wybierają
nauczyciela w zaleŜności od umiejętności.
Podstawowy zarzut zbytnie podkreślenie
róŜnic indywidualnych oraz zmniejszenie
efektywności
nauczania
w
grupach
jednorodnych.
O
Å›
rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
5
Zespó
Å‚
Å‚
ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
[ Pobierz całość w formacie PDF ]