wykład 13 - Grafika, Inżynieria Oprogramowania - Informatyka, Semestr IV, Metody Obliczeniowe, Wykłady
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Programowanie z wykorzystaniem grafiki Maple’a
1. Procedury i pakiety graficzne w Maple’u
2. Podstawowe sposoby generowania wykresów
3.
Programowanie z wykorzystaniem bibliotecznych
procedur graficznych
4.
Struktury danych graficznych
5.
Programowanie z wykorzystaniem struktur danych
graficznych
6.
Programowanie z wykorzystaniem pakietu
plottools
7. Wykresy pól wektorowych
8.
Animacja
9. Programowanie kolorów
10.Przykłady wykorzystujące grafikę Maple’a
Ad.1. Procedury i pakiety graficzne w Maple’u
1.
plot
i
plot3d
– podstawowe procedury
2.
plots
– pakiet do generowania specjalistycznych
wykresów
3.
Plottools
– pakiet do generowania podstawowych
obiektów jak linia, okrąg, sfera itp.
4.
DEtools
,
Student
,
stats
… pakiety zawierające
procedury do generowania specjalistycznych wykresów
Ad.2. Podstawowe sposoby generowania wykresów
1. Typowe sposoby wywoływania procedur generujących
wykresy
2. Wspólne cechy procedur generujących wykresy
3. Użycie operatorów lub procedur zamiast wyrażeń zależnych
od jednej lub dwóch zmiennych
4.
Specyfikacja dodatkowych (opcjonalnych) informacji
Ad.2. Podstawowe sposoby generowania wykresów c.d.
Przykład 1:
xf
sin
,( 
y
)
sin
x
y
> f:=sin(x)*sin(y);
> plot3d(f,x=0..4*Pi,y=0..4*Pi);
> r:=(x,y)->sin(x)*sin(y);
> plot3d(r,0..4*Pi,0..4*Pi);
> r:=proc(x,y)
sin(x)*sin(y)
end proc
> plot3d(r,0..4*Pi,0..4*Pi);
Ad.2. Podstawowe sposoby generowania wykresów c.d.
Przykład 2:
Procedura wyliczania niezbędnej liczby iteracji (max. 10), gwarantującej
osiągnięcie przez moduł wyznaczanej liczby zespolonej wartości większej
lub równej 2.
cxiy
zxiy
 
ï€
zadana liczba zespolona
pierwszy wyraz iteracji
 
ï€
1
2
z zck
 
ï€

1-szy wyraz iteracji

1

?
aby

2
k
> mandelbrot:=proc(x,y)
local c,z,m;
c:=x+I*y;
z:=x+I*y;
k:=0;
to 10 while abs(z)<2 do
z:=z^2+c;
k:=k+1;
end do:
k;
end proc;
Â
[ Pobierz całość w formacie PDF ]