wykład 4, ZARZĄDZANIE - UG, SEMESTR 1, Statystyka, wykłady - D.Banaszkiewicz

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->ANA LI ZA W SP ÓŁZALEŻN OŚC I ZJA WIS KPrzedmiotem analizy współzależności zjawisk jestbadanie związków zachodzących pomiędzy różnymicechamistatystycznymiopisującymizbiorowościstatystyczne.KORELACJA–wzajemnezjawiskoddziaływanielubcechtejlubsamejwspółwystępowaniezbiorowości.REGRESJA –wpływ cechy traktowanej jako przyczyna(zmienna niezależna) na cechę traktowaną jako skutek(zmienna zależna) .1RODZAJE ZWIĄZKÓW:FUNKCYJNY– gdy zmiana wartości jednej cechy(zmienna niezależna) powoduje ści śle określoną zmianęwartości drugiej cechy (zmienna zależna) np. pole kołajest funkcją jego promienia tzn. wszystkie koła o takimsamym promieniu maja takie same pola.STOCHASTYCZNY– gdy konkretnym wartościomjednej cechy (zmienna niezależna) odpowiadaj ą różnewartości drugiej cechy (zmienna zależna) np. wśródrodzin o takim samym dochodzie na 1 osobę możnazaobserwowaćnabiałowych.KORELACYJNY– gdy określonym wartościom jednejcechy (zmienna niezależna) przyporządkowa ne są różneśrednie warunkowe drugiej cechy (zmienna zależna).Jest to szczególny przypadek związku stochastycznego.różnewielkościspożyciaartykułów2Badaniepomiędzyzwiązkówcechamimasensjedyniewięźwtedy,gdy–istniejeprzyczynowoskutkowa.Może być onajednostronnaczyliprzyczyna®skuteknp. staż pracy a wydajność pracy;lubdwustronna:przyczyna®skutek i skutek®przyczynanp. jednostkowy koszt produkcji i koszt produkcji.3FORMY OCENY ZWIĄZKU1.TABELARYCZNA– szeregi, tablica korelacyjna2.GRAFICZNA– diagram korelacyjny3.PARAMETRYCZNA– charakterystyki liczbowe.4ZESTAWIENIE SZEREGÓW CECH ILOŚCIOWYCH:Umożliwia określenie kierunku wzajemnych powiązań.Przykład 1.PRODUKTABCDEFNAKŁADY NAREKLAMĘ(W TYS)113410052500674334980WIELKOŚĆSPRZEDAŻY112541089619857024751130CENAJEDNOSTKOWA353826546341OCENA ZWIĄZKU:Zmianom wartości jednej cechy towarzyszą zmianywartości drugiej cechy, tzn. im wyższe nakłady nareklamę tym wyższe wielkości sprzedaży, natomiast imwyższawielkośćsprzedażytymniższacenajednostkowa produktu.5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • telefongry.keep.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed